Wycieczka uczniów SP Nr 1 w ramach przedsięwzięcia „Poznaj Polskę”

Na ten dzień najmłodsi uczniowie naszej szkoły czekali od dłuższego czasu…

Szkoła Podstawowa Nr 1 im. por. T. Stefaniszyna w Spytkowicach otrzymała dofinansowanie Ministra Edukacji i Nauki w ramach przedsięwzięcia „Poznaj Polskę” w kwocie 5 000 zł. Jest to program, dzięki któremu szkoły mogą otrzymać środki na dofinansowanie wyjazdów do znajdujących się w Polsce muzeów, miejsc pamięci, obiektów kultury, instytucji popularyzujących osiągnięcia nauki.

W piątek 3 czerwca 2022 r. 62 uczniów z klas I-III pojechało na wycieczkę do Wieliczki i Krakowa w ramach powyższego przedsięwzięcia.

Pierwszym etapem wyprawy było zwiedzania Kopalni soli w Wieliczce, gdzie dzieci mogły podziwiać wspaniałe kaplice, urokliwe podziemne jeziorka, oryginalne urządzenia i sprzęt, a także ślady prac górniczych, które dały maluchom wyobrażenie o zmaganiach ludzi z żywiołem, ich pracy i wierzeniach. W trakcie zwiedzania odwiedzili m.in.: Komorę Mikołaja Kopernika, Komorę Michałowice, Komorę Józefa Piłsudskiego oraz Kaplicę św. Kingi, która wywarła szczególne wrażenie. W Kaplicy św. Kingi grupie zostało zrobione pamiątkowe zdjęcie. Podczas zwiedzania wycieczkowicze zobaczyli wyrzeźbione z soli postacie sławnych osób takich jak św. Jan Paweł II, marszałek Józef Piłsudski oraz Mikołaj Kopernik. Mogli również spróbować solanki. Znalazł się również czas na odpoczynek oraz kupno pamiątek. Pobyt w kopalni okazał się niezwykłą przygodą i interesującą lekcją.

Kolejnym etapem wycieczki była „żywa” lekcja fizyki w Ogrodzie Doświadczeń im. Stanisława Lema w Krakowie. Dzieci mogły samodzielnie przeprowadzić doświadczenia z różnych działów fizyki. Najwięcej emocji dostarczyła zabawa na ruchomej platformie pokazująca działanie siły bezwładności oraz trampolina, na której uczniowie testowali zachowanie w stanie nieważkości. Mogli poczuć, jak drży powietrze w pobliżu gongu, nadać i odebrać wiadomość z użyciem telegrafu akustycznego, znaleźć się we wnętrzu kalejdoskopu i wykonać wiele innych eksperymentów, a przede wszystkim poprzez osobiste doświadczanie i przeżywanie zjawisk fizycznych z udziałem własnych zmysłów, próbować rozumieć świat otaczających nas zjawisk. Dzieci były wyjątkowo zadowolone z takiej lekcji.

W drodze powrotnej uczniowie wstąpili do McDonald’s, gdzie mieli czas na posiłek i chwilę odpoczynku.

Przygotowała: Cecylia Papaj

Podobny tekst

Ostrzeżenie meteorologiczne

IMiGW ostrzega – burze z gradem/2

Skip to content