Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Spytkowicach razem z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych w Nowym Targu w dniu 21 lipca 2021r. w siedzibie Ośrodka organizuje możliwość założenia profilu PUE ZUS dla mieszkańców gminy Spytkowice. W rejestracji profilu będą pomagać pracownicy Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Nowym Targu. Koniecznie zabierz ze sobą dowód osobisty i adres e-mail.
Ważne!
Rejestracja profilu PUE ZUS w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Spytkowicach możliwa tylko 21.07.2021r.
Platforma Usług Elektronicznych ZUS (PUE ZUS)
Platforma Usług Elektronicznych ZUS (PUE ZUS) to narzędzie, które umożliwia dostęp do danych w ZUS oraz ułatwia dostęp do świadczonych przez ZUS usług. Najważniejszym elementem PUE ZUS jest portal internetowy, który znajdziesz na stronie www.zus.pl. Dzięki niemu możesz załatwić większość spraw związanych z ubezpieczeniami społecznymi bez wychodzenia z domu. Przez internet uzyskasz informacje o swoich ubezpieczeniach, świadczeniach, bonie turystycznym, zwolnieniach lekarskich i płatnościach. Wyślesz też wnioski i dokumenty ubezpieczeniowe oraz rozliczysz składki. Od 1 lipca 2021 r. będziesz mógł także i tylko elektronicznie złożyć wniosek o świadczenie z programu „Dobry start” na nowy okres świadczeniowy 2021/2022 tylko za pośrednictwem PUE ZUS!!!
Program „Dobry Start” to 300 zł jednorazowego wsparcia dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny. Rodziny otrzymają świadczenie bez względu na dochód. Świadczenie dobry start przysługuje raz w roku na dziecko w wieku od 7 do 20 roku życia. Dzieci niepełnosprawne, uczące się w szkole, otrzymają świadczenie do ukończenia przez nie 24 roku życia.
Ważne!
Wniosek można składać od 1 lipca 2021 do 30 listopada 2021, tylko w wersji elektronicznej za pośrednictwem PUE ZUS!!!
JAK SKORZYSTAĆ Z PUE ZUS?
KROK 1 – załóż profil na portalu PUE ZUS
Wybierz jeden z czterech sposobów rejestracji i potwierdzenia profilu:
- Zarejestruj się i potwierdź swoją tożsamość za pomocą bankowości elektronicznej w banku, który świadczy taką usługę wspólnie z nami (lista banków na www.zus.pl). Wypełnij formularz elektroniczny, część danych uzupełni się automatycznie. Musisz też ustalić hasło.
- Zarejestruj się i potwierdź swoją tożsamość za pomocą portalu login.gov.pl– wypełnij formularz elektroniczny, część danych uzupełni się automatycznie. Musisz też ustalić hasło.
- Zarejestruj się i potwierdź swoją tożsamość za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego (zobacz niżej, jak go uzyskać). Wypełnij formularz elektroniczny, część danych uzupełni się automatycznie. Musisz też ustalić hasło.
- Zarejestruj profil na stronie www.zus.pl– wypełnij formularz elektroniczny (podaj imię i nazwisko, PESEL, adres e-mail i numer telefonu kontaktowego). Musisz też ustalić hasło. Potwierdź swoją tożsamość wciągu 7 dni od rejestracji w dowolnej naszej placówce lub podczas e-wizyty.
Na wizytę zabierz ze sobą dokument tożsamości– dowód osobisty lub paszport.
KROK 2 – uzyskaj podpis elektroniczny
Jeśli chcesz elektronicznie wysyłać do nas wnioski i inne dokumenty oraz odbierać od nas pisma, musisz mieć podpis elektroniczny. Możesz w tym celu skorzystać z:
- Podpisu potwierdzonego profilem zaufanym. Aby go uzyskać, złóż wniosek o profil na www.pz.gov.pl. Następnie potwierdź swoją tożsamość w jednej z naszych placówek, w urzędzie miasta lub gminy albo za pośrednictwem bankowości elektronicznej. Jest to usługa bezpłatna.
- Kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Taki podpis wydają centra certyfikacji. Jest to usługa płatna. Jej koszt zależy m. in. od okresu ważności, na jaki zostanie wydany certyfikat.
- Podpisu osobistego (e-dowodu). Możesz go uzyskać bezpłatnie przy składaniu wniosku o nowy dowód osobisty. Certyfikat podpisu osobistego znajdzie się w e-dowodzie. Aby korzystać z podpisu osobistego, musisz mieć czytnik NFC do e-dowodu oraz zainstalować na swoim komputerze odpowiednie oprogramowanie. Płatnicy składek, którzy chcą za pomocą aplikacji ePłatnik wysyłać dokumenty zgłoszeniowe i rozliczeniowe, mogą posługiwać się nie tylko podpisem kwalifikowanym, lecz także bezpłatnym profilem zaufanym i podpisem osobistym (e-dowodem).
KROK 3 – załóż profil PUE ZUS w GOPS Spytkowice
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Spytkowicach razem z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych w Nowym Targu w dniu 21 lipca 2021r. w siedzibie Ośrodka organizuje możliwość założenia profilu PUE ZUS dla mieszkańców Gminy Spytkowice. W rejestracji profilu będą pomagać pracownicy Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Nowym Targu. Koniecznie zabierz ze sobą dowód osobisty i adres e-mail.
MASZ PYTANIA?
Osobą odpowiedzialną ze strony Inspektoratu ZUS w Nowym Targu za koordynację działań w zakresie Programu ,,Dobry start’’, jest Pani Urszula Słowik, tel. 18 264 84 91 wew. 201, kom. 502 009 633, e-mail: urszula.slowik@zus.pl
Możesz skorzystać z pomocy w Centrum Obsługi Telefonicznej (konsultanci są dostępni w dni robocze, pon.–pt., w godz.7.00–18.00):
- pod numerem telefonu 22 560 16 00(koszt połączenia według Twojej umowy z operatorem telekomunikacyjnym);
- e-mailem pod adresem cot@zus.pl. Przydatne informacje na temat rejestracji i logowania oraz wybranych usług, które są dostępne na PUE ZUS, znajdziesz również na stronie www.zus.pl.